Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Wednesday, October 8, 2014

Terasa nak pencen awal?

Assalamualaikum...hi bloggers...
Tadi di kantin duduk dengan semeja cikgu senior (cikgu normah) yg usianya dah hampir sebaya dengan mak saya...lagi 3 org cikgu muda termasuk saya...

Cikgu normah: penatnya keje kan sekarang ni...ikutkan hati nak je pencen...tapi bila fikir kalau tak kerja siapalah nak bagi duit...

Saya: tulah mengajar tak rase penat, tapi tugasan lain buat kita rasa penat...akak berapa tahun lagi nak pencen?

Cikgu normah: akak dah 56...ikutkan lagi 2 tahun la pencen...tengoklah larat ke tak


Cikgu n: tapi dengar kata, time kita nanti pencen kena 62thn

Cikgu h: hahaha umur 60 pun dah menggigil...inikan pula umur 62...tulah pelik kalau sekarang seorang je yang bekerja...macamanalah agaknya kalau seorg isteri dari kerja engineer boleh berhenti keje jadi surirumah...

Cikgu normah: mesti ada perjanjian dengan suami, tiap2 bulan dia kena bg berapa pada isteri. Tapi perasaannya tetap tak sama, bila kita terpaksa mengharap duit daripada suami berbanding sebelum ni kita ada duit sendiri...

Perbualan lepas tu saya dah tak berapa dengar...
Saya bayangkan diri saya...
Saya bayangkan yang saya akan pencen awal...
Saya akan bergelar jutawan pada umur 35 tahun...
Saya bayangkan saya dan suami ada rumah kami sendiri...
Saya melayan anak saya bermain di halaman rumah...
Saya akan mencapai freedom financial...ada masa dengan keluarga...ada masa untuk beribadat...ada masa untuk buat apa yang saya suka...
Saya bayangkan saya dan suami menjadi tetamu Allah pada usia muda
Saya bayangkan kami membawa makabah dan mak abah mertua bersama

Dan semuanya saya akan capai dengan business shaklee...
Jika ada yang bayangan seperti saya, apa kata wa atau msg saya kita boleh bincang...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search