Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Thursday, November 28, 2013

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ?

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang, tenusu dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?
Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN


Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)


SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       
    Page AlyaSofiya Your Health Buddy

Tuesday, November 26, 2013

Diabetis antara pembunuh utama rakyat Malaysia

salam...rakan-rakan bloggers...hari ni saya nak share pasal cara menghentikan penyakit diabetis daripada terus menular.. Kajian daripada 'National Health and Morbidity Survey' 2011 mendapati peningkatan mendadak daripada 14.6% pada tahun 2006 kepada 20.8% pada tahun 2011 menjadikan 1 daripada 5 orang rakyat Malaysia ataupun 2.6 milion rakyat Malaysia berisiko untuk menghidap penyakit Diabetis atau kencing manis. Menjadikan Malaysia menduduki tempat pertama dalam negara Asia Tenggara dari segi bilangan penghidap Diabetis...tak TAKUT ke? rata2 ni kita lihat bukan hanya dewasa terdedah dengan penyakit ni malah kanak-kanak juga tidak terkecuali.

Jika penyakit ini tidak dibendung, ia boleh mengakibatkan pelbagai penyakit kardiovaskular (sakit jantung, angin ahmar, strok, buah pinggang rosak, penyakit mata, kaki membusung dan sebagainya. Untuk memastikan tahap gula dalam darah yang stabil, kita perlulah mengambil diet yang sihat di samping melakukan senaman. Di sini dikongsikan beberapa cadangan supplemen yang boleh diambil oleh penghidap diabetis
 







SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       
    Page AlyaSofiya Your Health Buddy

Wednesday, November 20, 2013

10 FAKTA ANGGUR MUSCADINE (vivix)

  1. Anggur muscadine tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab berlainan dengan anggur lain yang memerlukan tempat sejuk dan dingin.
  2. Ia dikenali sebagi super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sebesar BOLA GOLF!
  3. Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis .
  4. Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia  kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus.
  5.  Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , anggur muscadin mempunyai 20 pasang lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung.
  6. Bukan itu sahaja kerana ia merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak !
  7. Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIEs
  8. Kaya dengan antioksidan yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.
  9. Ia mempunyai kadar RESVERATROL  6x lebih tinggi dari anggur merah. 
  10. Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – antikanser dan antiradang.
Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:- 
  • Anti oksidan & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur
  • Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur
  • Isinya juga mengandungi nutrien yang sangat berguna  
  •  
  • patutlah orang berlumba-lumba nak dapatkan vivix...makin kaji, makin jatuh cinta...saya nak kaji lagi tentang vivix...tak kenal maka tak cinta...dah kenal makin jatuh cinta...
  • SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       
        Page AlyaSofiya Your Health Buddy
       

Tuesday, November 19, 2013

testimoni vivix (pembedahan dan anti aging)

 Salam...apa khabar sume rakan2 bloggers...
harini saya nak share lagi testimoni vivix...ni berlaku di luar negara...cuba tengok gambar bawah ni... ada 2 kes...Vivix dah menjadi fenomena sejak ia mula diperkenalkan..bukan sahaja digunakan untuk melawan pelbagai jenis penyakit tapi untuk awet muda pun boleh..best tau Vivix ni..semua pun boleh guna especially bagi mereka yang tak berapa gemar makan vitamin dalam bentuk tablet or powder, ha..yang ni senang je..sesudu kecil sehari sebelum tidur dah mencukupi..senang kan? Walaupun harganya sedikit mahal tapi tak rugi sebab banyak kebaikan yang diperolehi.

kes 1

Jeff  yang terlibat dengan kemalangan 20 tahun lalu sehingga mengakibatkan tangannya tidak dapat digunakan walaupun selepas menjalani pembedahan. selama 2 tahun setengah selepas pembedahan, tangannya terbaring kaku. Dia dikhabarkan perlu menjalani 1 lagi pembedahan untuk memindahkan otot di kaki bagi memastikan tangannya berfungsi yang mana pembedahan tersebut memang sangat berisiko. ibunya telah memberi vivix pada Dis 2008. Dia dapat merasai perbezaan setelah mengambil Vivix dalam beberapa bulan. dan pada Mac 2009, sewaktu temujanji dengan doktornya, doktor agak terkejut dengan hasilnya. tahun lepas, Jeff tidak mampu untuk menulis atau mengangkat sudu, namun sekarang dia mampu melakukan semua itu dengan tangannya tanpa perlu menjalani pembedahan...


 

kes 2...

Ibu kepada Steven telah mengambil Vivix beberapa bulan sebelum dia meninggal dunia. sahabat steven mengatakan yang ibunya mungkin meninggal disebabkan kimoterapi yang telah merosakkan salah satu organ dalamannya. lebih mengejutkan pihak hospital apabila melihat perubahan wajah ibunya



SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       
  •     Page AlyaSofiya Your Health Buddy
     

Saturday, November 9, 2013

testimoni vivix untuk mereka yang nak berhenti merokok

salam...harini saya nak share testimoni ibu kepada pn Izan Riza...penyelesaian kepada ketagihan merokok...

"Segan dan agak malu bila ibu kita seorang perokok tegar kan. Mak saya memang perokok tegar dari usia belasan tahun lagi.bukannya rokok daun tapi rokok Dunhill.


Kerap mak sakit perut yang teruk.mungkin sebab organ dalaman dia dah tak berapa elok kot sebab umur dia dah 63 tahun. Tapi Alhamdulillah awal minggu lepas saya poskan VIVIX kat mak saya..tup tup mak call saya jeng jeng jeng....dia kata ubat apa yg saya bagi dia minum tu? 


Saya tanya kenapa? Dia kata terasa ROKOK PAHIT MACAM HEMPEDU!! Dia langsung tak boleh hisap rokok tu. Saya kata tu la ubat yang saya cari selama ni untuk dia. 


Alhamdulillah dah  semingggu dia tak beli dan tak sentuh rokok langsung.

Dia cakap selera makn dia pun makin bertambah.  Ramai yang tegur dia nampak makin berisi.


Alhamdulillah syukur pada Allah, akhirnya saya jumpa supplement yang betul-betul sesuai untuk ibu saya. Xpelah kuar duit banyak sikit pun. IBU KITA SEORANG JE. Selagi dia masih ada memang nak tengok dia sihat.


-Pn Izan Riza

--------
VIVIX bantu repair DNA yang rosak, jadi biila dah berbelas tahun merokok tu tentu lah banyak organ dalaman kita yang rosak kan kan..

sedangkan orang yang tak merokok pun mendapat bahana kesan buruk dari perokok ni kan.

Hadiahkan diri anda VIVIX atau insan tersayang kerana ia mengandungi kandungan resveratrol 10 kali lebih tinggi  sebatian dari anggur muscadine yang dikatakan sebesar buah golf!


Kandungan asid elagiknya pula membantu menentang sel sel kanser dari merebak atau kembali. 

Istimewa kepada pesakit strok, lumpuh, alzheimer, pesakit SLE, diabetes/kencing manis kronik, pesakit darah tinggi dan kolesterol tinggi , pesakit kanser , pesakit resdung kronik dan banyak lagi.

Dapatkan VIVIX dengan harga super jimat bulan NOVEMBER ini sahaja.


Kredit : Kak Emi


SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       
    Page AlyaSofiya Your Health Buddy

Friday, November 8, 2013

QA tentang vivix

1. Apa itu Vivix? Vivix adalah salah satu revolusi terbaru oleh Shaklee. Merupakan campuran polyphenol ekslusif yang dihasilkan daripada bahan-bahan yang terbukti dalam penyelidikan makmal dapat memberi kesan positif kepada empat mekanisme utama dalam penuaan selular iaitu:-

1- Melindungi dan membaiki DNA
2- Memberi kesan kepada pengawalan genetik untuk melambatkan penuaan sel
3- Meningkatkan pembentukan mitochondria
4- Melambatkan pembentukan protein AGE (Advance Glycation End products)


2. Apa pulak polifenol tu?
Polifenol adalah kumpulan fitokimia. Terdiri daripada sebatian semula jadi yang sangat tinggi khasiat antioksidannya dan juga merupakan sel anti-penuaan semulajadi


3. Apakah pula kombinasi bahan untuk menghasilkan Vivix?
Vivix dihasilkan melalui campuran botanik Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Seperti yang dinyatakan di atas, kombinasi botanik ini sangat tinggi kandungan polifenolnya. Bahan-bahan ini telah diuji secara klinikal dan ianya ekslusif untuk Shaklee sahaja.
4. Siapakah yang boleh mendapat manfaat daripada vivix ?
Lelaki atau wanita dewasa yang mahukan kesihatan optimum di samping ingin awet muda. Vivix tidak digalakkan untuk wanita hamil, sedang menyusu bayi, atau sesiapa sahaja berumur kurang 18 tahun.

5. Apa itu Resveratrol?
Merupakan satu sebatian semulajadi yang terdapat dalam beberapa tumbuh-tumbuhan, buah-buahan benih-benih, anggur, dan produk-produk anggur seperti wain merah. Resveratrol mempunyai polifenolik dan aktiviti-aktiviti antikoksidan yang berpotensi meningkatkan kesihatan tubuh manusia. Ianya terbukti dalam banyak kajian makmal dari seluruh dunia.

6. Berapa banyak resveratrol di dalam vivix?
Shaklee Vivix menyediakan 100mg of resveratrol dan 1300 mg ekstrak polifenol dalam setiap hidangan (sudu teh) Kombinasi polyphenol daripada satu-satunya anggur dari sumber semulajadi ( Muscadine anggur) yang mempunyai 19 kromosom tambahan. Kajian makmal telah mendapati bahawa gabungan unik ini mampu memberi kesan positif kepada keempat-empat mekanisme utama penuaan selular dan ianya adalah 10 kali lebih berkesan daripada hanya resvaratrol.

7. Adakah bahan-bahan dalam Vivix adalah semulajadi?
Ya. Vivix adalah 100 % semulajadi. Tiada bahan kimia dan tiada bahan-bahan termasuk warna atau perasa.

8. Mengapa Warna Vivix Shaklee berbeza dari botol-ke botol?
Kerana setiap kelompok anggur digunakan membuat gabungan Rejuvenol berbeza, warna tonik akan berbeza-beza. Shaklee boleh menggunakan proses tiriuan untuk membuat setiap kumpulan warna yang sama tetapi memilih untuk menggunakan hanya bahan-bahan semulajadi.

9.Adakah Vivix mengandungi Emodin?
Vivix tidak mengandungi emodin. Walaupun emodin didapati banyak di dalam produk resveratrol, proses pengekstrakan unik yang dibangunkan oleh pasukan sains Shaklee telah menghapuskan semua emodin. Jadi anda tidak perlu bimbang tentang keselamatan anda.

10. Adakah Vivix satu produk antioksidan?
Vivix mempunyai bahan-bahan polyphenol yang telah ditunukkan dalam kajian makmal memberi kesan positif kepada keempat-empat mekanisme utama daripada penuaan selular. Vivivx mengandungi lebih 5000 orac dalam setiap satu.

11. Bilakah saya perlu mengambil Vivix?
Ambil Vivix setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan sama ada selepas sarapan pagi, atau makan tengah ahri atau sebelum masuk tido. Goncang dengan baik sebelum mengambil hidangan yang disyorkan satu sudu teh setiap hari.

12. Bolehkah saya meggunakan Vivix dengan suplemen Shaklee yang lain?
Vivix boleh diambil dengan semua suplemen Shaklee. Sebaiknya Vivix perlu diambil dengan Nutriferon dan Cinch Shakes sebagai pelengkap setiap hari  yang sanagt baik untuk pilihan gaya hidup yang lebih sihat dan awet muda.

13. Adakah Vivix mengandungi Alkohol
Vivix tidak mengandungi alkohol dan disahkan HALAL.

14. Kenapa saya perlu menyejukkan Vivix selepas dibuka?
Kerana Vivix adalah benar-benar asli, penyejukan selepas pembukaan  membantu untuk mengekalkan kesegeran yang optimum, warna liquid, dan aktiviti polyphenol maksimum dalam produk tersebut. Simpan botol di dalam peti sejuk. Boleh jua disimpan di dalam peti sejuk walaupun belum dibuka.

Walaubagaimanapun, jika anda tidak menyejukkan Vivix, potensinya tidak terjejas melainkan jika anda membiarkanyya di luar untuk jangka masa ayng lama.

15. Bagaimana vivix di pelihara untuk memastikan keselamatan dan keberkesanan maksimum?

Shaklee telah melabur jutaan ringgit untuk membangunkan kemudahan penyejukan khas untuk memastikan keselamatan, keaslian dan keberkesanan vivix.


16. Bolehkah saya mengitar semula pembungkusan Vivix?
Boleh. Botol dan kotak vivx boleh dikitar semula.


17. Adakah Shaklee mempunyai Lembaga Penasihat Saintifik?
Ya. Ia diketuai oleh beberapa saintis terkenal di dunia.


18. Adakah Shaklee mempunyai penyelidikan dan kemudahan ianya sendiri?
Ya iaitu The Forrest C. Shaklee Pusat Penyelidikan.


19. Adakah Shaklee pernah mempunyai penarikan balik Produk?
Tidak. Shaklee tidak pernah mempunyai penarikan balik produk dalam sejarah 53 tahun perniagaannya.











  SYIKIN, Shaklee ID: 919352 | donatcoklat@gmail.com| 0197905220| |FB:Syikin Hashim       

    Page AlyaSofiya Your Health Buddy

Thursday, November 7, 2013

nutrien yang kurang diambil oleh golongan wanita


salam, semua kawan2 n bloggers sekalian...memandangkan sekarang ni saya sangat conscious tentang kesihatan saya dan orang sekeliling, saya nak share satu statistik yang dikeluarkan oleh United States of Department Agriculture (USDA) mereka menyatakan bahawa sama ada kita sedar ataupun tidak, setiap hari wanita pertengahan usia kekurangan kritikal secara purata 5 nutrient penting...5 nutrient yang dimaksudkan ialah vitamin E, kalium, kalsium, vitamin A dan magnesium...

jom kita lihat sumber2 yang kita boleh dapat nutrient ni
  1. vitamin E - biji bunga matahari (kuaci), paprika, serbuk cili, almond dan kacang Tanah
  2. kalium - bayam, pisang, yogurt, ikan salmon, kentang bakar (dengan kulit)
  3. kalsium - susu, yogurt, keju, bayam
  4. vitamin A - kentang manis (dengan kulit), lobak merah, bayam dan bijirin
  5. magnesium - sayuran berdaun hijau, almond dan kacang soya
tentu ada di kalangan kita yang bila tengok list tu, alamak sayur...ikan salmon...semua tu saya tak suka...dan saya sendiri mengaku daripada senarai di atas tidak semuanya 5 nutrient tu saya ambil dalam sehari...pilihan saya...


 

 

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search