Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Sunday, December 27, 2015

BOIKOT KELUARGA BANI HASHIM TAMAT

assalamualaikum...

Terdapat beberapa pendapat kenape boikot bani hasyim dihentikan. Tetapi ade 2 riwayat yg paling famous, ade pendapat yg percaye combination 2 riwayat ni. Wallahualam.
Pertame, beberape wakil dr puak Quraisy telah plan senyap2 sesame mereka di luar pengetahuan abu jahal. Mereka adelah Zuhair bin abi umaiyah, hisyam b amru, muth'im bin ady, abi al-bukhturi bin hisyam, dan zama'ah bin al aswad.
Esoknye, zuhair bersuara di depan kaabah " wahai penduduk mekah, apakah kita memakan makanan dan memakai pakaian sedangkan saudara2 kte bani hasyim kelaparan dan kesusahan?"
Hisyam, muth'im, abi al bukhturi dan zama'ah berpura-pura berdiri di penjuru yg berlainan dan menyokong kate2 zuhair seolah-olah mereka tidak berpakat. Apabila org mekah lain nmpk 5 wakil dr setiap puak ni, semua menyokong utk membatalkan boikot terhadap bani hasyim.
Abu jahal dpt menghidu plan 5 org ni. Kate abu jahal "aku tau perkare ni telah diatur 1 malam, di mana kamu bermesyuarat bukan di tempat ini"

Thursday, December 24, 2015

SUARA AGUNG KERINDUAN...

šŸŒ¹Suara Agung KerinduanšŸŒ¹

Suatu masa, Bilal minta izin pada khalifah untuk pergi jauh tinggalkan Madinah. Di tanyakan mengapa?
Bilal ratapi buat terakhir kali Madinah di mana suatu saat dia dan Rasulullah berkongsi segala kenangan di Madinah.

Lama sungguh Bilal tinggalkan Madinah dan menetap bersama keluarga di Syria. Perit bagi Bilal untuk melupakan kenangan yang ada bersama Rasulullah SAW. Sekian lama Bilal meninggalkan Madinah, suatu hari, Rasulullah muncul di dalam mimpi Bilal. "Wahai Bilal! Alangkah kerasnya hatimu, mengapa engkau tidak mengunjung tiba menziarahi aku?"
Tersentak Bilal lalu terjaga dari tidur dengan derai air mata yang deras! Sehingga terjaga ahli keluarga Bilal. Bilal menceritakan segala yang terjadi di dalam mimpinya tadi. Lalu ahli keluarganya menyuruh Bilal menziarahi Rasulullah.

Sunday, December 20, 2015

PEMBOIKOTAN KELUARGA BANI HASHIM (PART 2)

Assalamualaikum...

Semasa pemboikotan bani hasyim, hanya Abu lahab yg x diboikot same sbb die dh geng dgn abu jahal dan lain2.
Org quraisy yg beri makanan pada bani hasyim tu adelah Muth'im ibn Ady. Pd waktu malam die akan penuhkan unta dgn brg mknn dan pukul unta tu supaye die masuk ke perkampungan bani hasyim. Die lakukan beberapa kali. So bani hasyim amik makanan tu dan sembelih unta tu.
Ckp pasal Muth'im sikit bole?
Nanti2 ketika peristiwa Thaif apabila nabi dan Zaid dibaling dgn batu etc, Muth'im offer protection kepada nabi supaya nabi bole blk mekah dgn selamat. Die hantar 2 anak lelaki die utk escort nabi balik ke Mekah.
Muth'im jugak yg plan dgn konco2 dr kaum lain utk mesyuarat utk stop boycott bani hasyim.
So pemboikotan berlaku selama lebih kurg 3 tahun.
Terdapat beberapa pendapat kenapa boycott diberhentikan. Tp yg paling famous ade 2.
Tggu next post ok!

Sunday, December 13, 2015

TIRAI 2015 HAMPIR DILABUHKAN



Assalamualaikum...
hi bloggers...rindunya nak menulis di blog ni...
malang tak berbau menyebabkan sy menyepi sekejap
alhamdulillah diberi kekuatan utk menulis lagi...

Sekejap je rasa kita dh sampai bulan disember...penutup tahun 2015...bagaimana hari2 anda dlm tahun ni? Mari kita muhasabah apa yang dah berlaku pada kita...muhasabah apa yang kita dah buat sepanjang tahun ini...
adakah memberi manfaat kepada orang lain...

SIRAH NABI : PEMBOIKOTAN KELUARGA BANI HASHIM

Assalamualaikum...

Ape respon org Quraisy mekah bile dpt tau Najasyi nk bg protection kt org Muslim yg berhijrah ke Habsyah?
Mereka sgt marah dan announce pemboikotan kepada keluarga bani hashim. Semua bani hashim termasuk yg non-muslim pun diboikot termasuklah abu talib. Barang2 mereka dirampas dan mereka dihalau dari rumah masing2. Mereka kemudian membina penempatan di pinggir mekah. Org bani lain dilarang berurusniaga dan berkahwin dgn bani hashim.
Diriwayatkan ade seorang bani hashim mengaku yg najis mereka seperti najis kambing disebabkan mereka tiada makanan dan terpakse makan daun2.
Tetapi ade seorang quraisy yg baik hati telah beri mknn kepada bani hashim. Cube teka siape?
N hanya seorang dr bani hashim yg x diboikot. Cube teka siape?

Sunday, December 6, 2015

SIRAH NABI : HIJRAH KE HABSYAH (PART 3)

Assalamualaikum...

Hijrah ke Habsyah (part 3)
Selepas Amr mula nk menghasut Najasyi, Jaafar bin Abu Talib selaku ketua kumpulan kaum Muslimin tadi datang bersama beberapa orang kaum Muslimin mengadap Najasyi tanpa memberikan rukuk hormat sebagaimana adat di istana, lalu Najasyi pun bertanya “ Mengapa kamu tidak hormat seperti adat yang biasanya dalam istana ini?”Lalu, Jaafar bin Abu Talib pun menjawab,“ Nabi kami kata kami sujud hanya kepada Allah.”
Najasyi bertanya: “Agama apa yang kamu anuti itu sehingga kamu rela meninggalkan kaum kamu dan tidak mahu masuk agamaku dan tidak agama-agama lain?”
Jaafar menjawab,”Sebelum ini kami adalah manusia jahil. Kami menyembah batu, memakan benda kotor dan melakukan pelbagai kejahatan. Siapa yang kuat akan menindas yang lemah.

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search