Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Friday, May 8, 2015

ECZEMA...JOM KENALI ECZEMA



Assalamualaikum...hi bloggers...
semalam dalam group wa, ada kawan2 yang mengadu anak mereka menghidap eczema...risau ibunya anak tergaru-garu...saya hanya menjadi pembaca setia tanpa memberi sebarang komen...dalam masa yang sama saya nak bantu kawan2 saya ni...jadi saya pun buatlah bacaan sikit tentang penyakit eczema...




Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa)...definisi ni saya dapat daripada sumber wikipedia...

Pada bayi, eczema selalu terdapat di muka dan bahagian badan yang lain dalam bentuk tompok-tompok merah. Kawasan yang terkena eczema kelihatan sangat kering, menebal atau bersisik. Bagi mereka yang berkulit cerah atau putih, kawasan eczema ini pada mulanya kelihatan kemerah-merahan dan kemudiannya bertukar warna menjadi coklat terutamanya apabila ia selalu digaru dan terdedah kepada infeksi kuman.

Punca penyakit 

Perlu diingatkan bahawa punca sebenar berlakunya serangan penyakit eczema ini tidak dapat dipastikan dengan tepat. Namun terdapat beberapa kajian yang dibuat, menyatakan antara faktor-faktor yang menjadi punca kepada eczema ini termasuklah:
  • penggunaan sabun dan detergen
  • keadaan cuaca yang panas
  • alergik kepada alam persekitaran
  • alergik bila memakai barang kemas
  • berada dalam keadaan stress
  • kuat berpeluh
  • barang kosmetik yang tidak sesuai
  • alergik kepada fabrik pakaian yang tertentu
  • air berklorin tinggi
  • alahan kepada makanan laut

Cara penyelesaian 

Bayi Berusia Kurang Setahun
Untuk ibu-ibu yang mempunyai anak eczema, anda perlulah kerap meyusukan anak anda, dan  dicadangkan  untuk mengambil dan ESP dan Omega Guard. ESP tugasnya untuk membbaik pulih sel manakala Omega Guard berperanan untuk mengintegrasi sistem imun di samping membaiki simptom alergi kulit. Di samping ibu mendapat khasiat, bayi yang disusukan turut mendapat khasiatnya. Manakala pada luaran boleh disapukan krim herbal blend bagi mengurangkan kegatalan dan kepedihan. Diingatkan bayi kurang dari setahun, TIDAK BOLEH diberikan makan sebarang supplemen secara langsung.
 

Kanak-Kanak Berusia 1 Tahun Ke Atas
Bagi mengawal dan merawat eczema, kanak-kanak setahun ke atas boleh ambil Omega Guard menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan. Ia boleh didikunyah atau jika anak anda tidak suka, kapsulnya boleh dipicit minyaknya dan dimasukkan dalam susu. Selain itu, boleh juga ambil Mealshakes yang kaya dengan multivitamin untuk tisu kulit dan hilangkan parut. Dan sama seperti bayi umur bawah setahun, boleh disapukan krim Herbal Blend secara nipis di kawasan yang dijangkiti
Remaja dan dewasa
Bukan hanya kanak-kanak, remaja dan dewasa turut terdedah dengan eczema. Apabila eczema menyerang sel kulit akan rosak dan menggerutu. Justeru, pengambilan ESP sangat membantu dalam penghasilan sel kulit baru yang lebih cantik, anjal dan gebu. Vitamin E atau GLA (dalam GLA juga ada vitamin E) berkhasiat merawat kulit yang rosak dan juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak biji anggur yang mempercepat proses membaik pulih kulit dan juga mempertingkat sistem imunisasi melawan eczema. Omega Guard berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Pesakit eczema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Seterusnya mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan. ESP dan Omega Guard memastikan supaya ekzema tidak merebak dan merawat kulit dari dalam. Krim Herbal Blend adalah herba semulajadi untuk melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema. Pengambilan Alfalfa sangat disyorkan untuk mempertingkat kekuatan sistem dalaman tubuh dengan bertindak menyahtoksin.

kredit: celik vitamin 
Dan ibu-ibu mungkin dah tiba masanya untuk ibu-ibu bertukar kepada pencuci yang selamat memandangkan anak-anak ibu kulitnya sensitif. Di pasaran kebanyakan sabun pencuci mengandungi bahan kimia yang berbahaya dan menjadikan keadaan kulit anak puan makin menjadi-jadi. Di Shaklee, kita juga ada Set Rumah Sihat. Puan-puan pasti berpuas hati kerana saya pun dah menggunakan set ini di rumah saya.
SYIKIN HASHIM - 0197905220


 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search