Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Thursday, November 5, 2015

WAKTU TERBAIK UNTUK MAKAN SEHARI

Assalamualaikum...
hi bloggers...
Dah makan tengah hari? Pagi tadi ambil sarapan tak?
Dulu masa saya sekolah, saya duduk di asrama...dalam 5 tahun tu boleh kira dengan jari berapa kali saya makan sarapan di dewan makan...sarapan saya hanya waktu rehat...teringat mi goreng + telur goreng + sambal makcik kantin...

Budaya lambat bersarapan tu terbawa sampai saya bekerja...macam dah set plak kalau sarapan awal sakit perut...sehinggalah saya join shaklee hampir 3 tahun lepas...melalui pembacaan barulah saya tahu yang sarapan tu penting...bukan sekadar penting malah sangat penting...




Nak cantik kena makan sarapan...nak kurus kena sarapan...nak awet muda kena sarapan...nak sihat kena sarapan...nak tenaga kena sarapan...tapi macamana org yg macam saya...asal makan pagi je sakit perut...makan/minum sarapan ringkas tapi padat seperti ESP...

Rutin saya tak banyak berubah, 7 pagi saya akan minum seshaker susu + ESP...pukul 10 saya akan turun makan nasi (rutin makan waktu rehat)...thari makan nasi lagi...petang minum petang walaupun hanya makan biskut...dan malam jangan skip walaupun hanya makan buah... tips untuk kurus...makan banyak kali ataupun kerap iaitu 5 kali tapi tiap waktu makan jangan makan banyak...nanti saya akan kongsikan nisbah dalam 1 pinggan

1 comment:

  1. sarapan memang penting, tapi selalu skip..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search